Clubul de lectură și cursurile de română – pași importanți pentru integrarea refugiaților ucraineni
În februarie 2025, activitățile educaționale dedicate refugiaților ucraineni continuă cu aceeași energie și implicare la AIDRom, oferindu-le participanților noi oportunități de învățare și adaptare la societatea românească. În cadrul proiectului „Integrarea refugiaților din Ucraina în România”, derulat de AIDRom cu sprijinul financiar al Brot für die Welt, unul dintre elementele esențiale este Clubul de Lectură, un spațiu în care participanții își îmbogățesc vocabularul, descoperă aspecte culturale și își dezvoltă abilitățile lingvistice.
Lectura joacă un rol crucial în procesul de integrare. Prin texte atent selectate, refugiații nu doar că își îmbunătățesc înțelegerea limbii române, dar descoperă și valori, tradiții și aspecte ale vieții cotidiene din România. Fiecare sesiune de lectură este o oportunitate de dialog și învățare, contribuind la crearea unui sentiment de apartenență și la reducerea barierei lingvistice care poate fi un obstacol major în procesul de integrare. Participanții sunt încurajați să își exprime gândurile, să pună întrebări și să își împărtășească experiențele, consolidând astfel încrederea în propriile abilități de comunicare.
În paralel, cursurile de limba română rămân un pilon central al proiectului. Acestea se desfășoară pe o perioadă de șase luni, începând din septembrie 2024 și până în februarie 2025, fiind structurate pe grupe în funcție de nivelul de cunoaștere a limbii române. De două ori pe săptămână, refugiații participă la sesiuni intensive, unde exersează pronunția, scrierea și înțelegerea textelor, elemente fundamentale pentru a putea comunica eficient în viața de zi cu zi. Dorința lor de a învăța este vizibilă în fiecare curs, iar progresul constant demonstrează impactul pozitiv al acestor inițiative.
Prin aceste activități educaționale, AIDRom creează un mediu de sprijin și încurajare, oferind refugiaților nu doar cunoștințe lingvistice, ci și instrumentele necesare pentru o integrare de succes în România. Clubul de Lectură și cursurile de limba română sunt mai mult decât simple activități didactice – ele sunt pași esențiali spre independență, incluziune și adaptare, facilitând interacțiunea socială și accesul la noi oportunități profesionale. Cu fiecare lecție, cu fiecare pagină citită, refugiații fac un pas înainte spre un viitor mai sigur și mai stabil.
