T. C. Niciun comentariu

Activități educative și recreative pentru comunitatea de refugiați de la Centrul de Tranzit din Timișoara

În perioada 14-20 octombrie 2024, specialiștii AIDRom au organizat o serie de activități educativ-recreative dedicate copiilor refugiaților din Sudan, Siria și Ucraina, găzduiți la Centrul de Tranzit de Urgență din Timișoara. Scopul principal al acestor sesiuni zilnice a fost de a îmbina învățarea cu distracția, prin discuții de grup pe teme precum preferințele personale și profesiile, menite să îi ajute pe cei mici să-și exprime mai liber și cu mai multă încredere ideile. Familiaritatea crescută între copii și relația bună cu pedagogul au facilitat o atmosferă de siguranță și deschidere. Douăzeci de copii au participat, în medie, la aceste activități, cu sprijinul unui interpret care a făcut posibilă buna desfășurare a exercițiilor. Un moment special a avut loc pe 16 octombrie, când copiii de peste 4 ani, însoțiți de părinți, au vizitat Universitatea de Vest din Timișoara. Aici, cei mici au interacționat cu roboți, au vizitat planetariul și au fost fascinați de imaginile proiectate cu planetele și universul, o experiență care le-a adus multă bucurie și entuziasm.

Pe 17 octombrie, 84 de beneficiari (49 de copii, 16 femei și 19 bărbați) au petrecut o zi de neuitat în Parcul Copiilor din Timișoara, unde copiii s-au bucurat de locul de joacă, iar adulții au organizat un picnic. Din parc, 48 de beneficiari au ales să meargă mai departe la Universitatea de Vest, unde au participat la activități educaționale organizate de reprezentanții UVT. Adulții au avut oportunitatea să învețe despre imprimarea 3D, iar copiii s-au jucat cu roboții.

Această serie de activități recreative și educative face parte din proiectul „Asistența refugiaților la centrul de tranzit Timișoara și sprijinirea refugiaților ucraineni” – UNHCR ROU-23141Y24M181571-0001 (Output 1), derulat de AIDRom cu sprijinul UNHCR. Activitățile nu doar că le oferă refugiaților ocazia de a se relaxa, dar sunt esențiale pentru procesul de tranziție, creând oportunități pentru socializare, dezvoltarea de noi abilități și familiarizarea cu mediul local.